“Střelíme vaši nemovitost.” No nazdar, moje realitka střílí nemovitosti. Na koho tím míří? Kde se tohle spojení “střelit = prodat” vzalo? Expresivní slang, který do seriózního oboru nepatří? Anebo je to jinak?

07.02.2020

"Ani Google z toho není moc moudrý. Kromě "prodeje střel" (díky, to by mě nanapadlo, že se někde dají koupit střely - asi web pro teroristy) mě skoro ze všech nabídnutých odkazů slovo "prodat" vyškrtl."


Moje realitka střílí nemovitosti

Znáte to možná taky. Nastupujete do nové práce. Těšíte se, plní očekávání, trochu obavy, oči na stopkách. A v tom to uvidíte. Co?

Něco, nad čím zakroutíte hlavou. Seriózní firma a takový s odpuštěním blábol... Co to má znamenat?

Podcast je dostupný na Anchor i na Spotify:

Střelba od boku?

Tohle sice není zaměstnání, ale pocity mám u těhle "námluv" podobné. Dávám se dohromady s realitkou, která se mi líbí, která věci dělá podobně, jako jsem je dělal já. A najednou mě to praští do očí. Reklamní slogan: "Střelíme vaši nemovitost." No potěš. Na jaký tip zákazníka touhle střelbou od boku asi míří?

Mám chuť jít za šéfem a zeptat se ho na to. Ale radši se hned kousnu do jazyka. To bych si taky moh´podříznout větev dřív, než si na ní sednu. Pár dní se nad to zkouším povznést a pak mě to začne zajímat z jazykového hlediska. "Střelit něco" ve smyslu prodat. Kdepak tohle spojení "střelit = prodat" asi vzniklo, strejčku Gůgle?

Jazykovědný koutek

A ani on z toho není moc moudrý. Kromě "prodeje střel" (díky, to by mě nanapadlo, že se někde dají koupit střely, asi web pro teroristy) mě skoro ze všech nabídnutých odkazů slovo "prodat" vyškrtl. Aspoň pár chabých zmínek jsem našel na webu nechybujte.cz. "Střílet si z někoho" - no tak to doufám nebylo myšleno. A pak "střílet ve smyslu prodat". To je ono. Jedná se prý o expresivní výraz - "střelit hodinky za stovku", "střelit kradené zboží'". Jo, přesně ten pocit z toho mám. "Prodat něco výhodně nebo pokoutně." říká chytrý web. 

 A je to tady. Zjevný slang, který do našeho seriózního oboru nepatří!

Papežštější než papež

Uběhlo zase pár dní a už jsem smířlivější. Zase jsem chtěl bejt papežštější než papež. Vždyť ono to může být myšleno i jinak, v dobrém. "Střelit nemovitost" taky může znamenat prodat ji výhodně a rychle. A to je vlastně jeden ze znaků, který se mi u téhle firmy líbí.

Takže? Jdu taky střílet nemovitosti! Aspoň občas.

© 2020 feezatip.cz. Všechna práva na piruety vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky